Prosinačka potrošnja na razini lanjske

Bez autora
Dec 19 2013

Prosinac je već tradicionalno mjesec trgovine, blagdana i darivanja u kojem se troši više nego inače. Prema prvim procjenama, ove godine građani neće potrošiti ništa manje nego lani, odnosno potrošnja će iznositi 10-11 milijardi kuna. Nezavisni hrvatski sindikati očekuju da će potrošnja građana u prosincu biti na razini prošle godine i da će ukupno iznositi oko deset milijardi kuna, rekao je za Hinu predsjednik NHS-a Krešimir Sever. Direktorica Sektora trgovine Hrvatske gospodarske komore (HGK) Milica Rakuša Martulaš podsjeća da se u protekle dvije godine prosinačka potrošnja kretala oko 11 milijardi kuna. Što se tiče razdoblja od Badnjaka do Nove godine, NHS procjenjuje da će građani, odnosno obitelji, potrošiti između 300 i 1300 kuna više nego što je uobičajeno za tjedan dana.

Prosinačka potrošnja na razini lanjskeProsinac je već tradicionalno mjesec trgovine, blagdana i darivanja u kojem se troši više nego inače. Prema prvim procjenama, ove godine građani neće potrošiti ništa manje nego lani, odnosno potrošnja će iznositi 10-11 milijardi kuna.

Nezavisni hrvatski sindikati očekuju da će potrošnja građana u prosincu biti na razini prošle godine i da će ukupno iznositi oko deset milijardi kuna, rekao je za Hinu predsjednik NHS-a Krešimir Sever.

Direktorica Sektora trgovine Hrvatske gospodarske komore (HGK) Milica Rakuša Martulaš podsjeća da se u protekle dvije godine prosinačka potrošnja kretala oko 11 milijardi kuna. Što se tiče razdoblja od Badnjaka do Nove godine, NHS procjenjuje da će građani, odnosno obitelji, potrošiti između 300 i 1300 kuna više nego što je uobičajeno za tjedan dana.

Sever kaže da niz okolnosti sprječava rast potrošnje u odnosu na prošle godine. Na prvo mjesto stavlja gospodarsku politiku usmjerenu protiv potrošnje, a na drugo potrošački pesimizam i strah od iduće godine, za koju i vladajući najavljuju da će biti teška.
Podsjeća da je u dobrim godinama većina zaposlenih dobivala božićnice, koje su u pravilu odlazile u potrošnju. Na potrošnju, prema njegovim riječima, nepovoljno utječe i to što je 290 tisuća građana pod ovrhom te rast nezaposlenosti.

Milica Rakuša Martulaš smatra da je u nastojanjima da se dosegne prosinačka potrošnja iz protekle dvije godine, unatoč brojnim ograničavajućim faktorima poput nezaposlenosti, stagnacije plaća i relativno niskih očekivanja potrošača, dobro populizirati optimizam kao pretpostavku daljnjeg razvoja domaćeg gospodarstva. Važno je pitanje i koliki će dio predviđene potrošnje od 11 milijardi kuna poduprijeti europska i druga gospodarstava, a koliko će u blagdanskoj košarici i poklonima biti proizvoda domaćeg podrijetla čijom će se kupnjom direktno poduprijeti hrvatsko gospodarstvo, kaže Rakuša Martulaš.

Stoga smatra kako je važno poticati potrošače da kupnjom pridonesu da na blagdanskom stolu i pod borom bude što više hrvatskih proizvoda, ali i trgovce da u suradnji s proizvođačima u svojem asortimanu ponude kvalitetne domaće proizvode. Jer kupnjom potičemo potrošnju, koja je uz investicije i izvoz jedna od važnih čimbenika u zatvaranju, ali i pokretanju novoga gospodarskog ciklusa, ističe.

HGK napominje kako Hrvatska, kad je riječ o prometu u trgovini i prosinačkoj potrošnji, nije izolirana i kretanja su slična onima u EU, čiji je član od 1. srpnja. Naime, makroekonomsko okruženje u EU je nestabilno i kretanja u 2013. pokazuju da promet u trgovini na malo stagnira, ali se poduzimaju mjere za poticanje potrošnje i razvoja gospodarstva. Ističu i kako je trgovina u Hrvatskoj izložena brojnoj konkurenciji i kao dio ukupnih makroekonomskih kretanja osjeti svaku promjenu u ponašanju potrošača.

Potrošači su postali sve osjetljiviji na cijenu, pri kupnji postaju praktičniji, informiraniji i aktivniji te vode računa o omjeru cijene i kvalitete, ističu iz HGK, uz napomenu kako istraživanja pokazuju da će se ove godine više kupovati korisni darovi.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik